שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » איך מקבלים היתר בנייה
נדל״ן
קבלת היתר בנייה הוא עקב אכילס של עיריות רבות. התהליך מתנהל באיטיות והרבה קשיים כתוצאה מכך בעלי נכסים ממתינים פרקי זמן ארוכים עד שהם מקבלים את היתר הבנייה
אתר בניה, אילוסטרציה | צילום: Fotokon, שאטרסטוק

המורכבות של הגשת בקשה לקבלת היתר בנייה 

על בעלי נכסים שמעוניינים לבצע שינוי הנדסי בביתם, לקבל לצורך הביצוע היתר בנייה מהרשות המקומית. ברוב המקרים אין מדובר ברצון לבצע שינויים תהומיים במבנה הנכס, אלא פעולות מינוריות יחסית כמו הוספת ממ"ד, מרפסת, חיבור של מרפסת למטבח וכו'. אף על פי כן ההתנהלות בעיריות השונות היא סבוכה ביותר והם מטרטרים את האזרח תוך המצאת אין ספור בקשות שרובן לא ר לוונטיות אך הדבר יוצר משיכת זמן עצומה. 

על פי מסלול ההקלות ברישוי, ההליך אמור לקחת כשלושה חודשים, במסלול רישוי מקוצר ההערכה היא של כחודשיים ובמסלול הרישוי המלא ההערכה היא של קרוב לארבעה חודשים. בפועל בכל אחד מההליכים הזמן ממועד הגשת הבקשה ועד קבלת היתר הבנייה חולפים הרבה מאד חודשים ולא אחת מדובר על שנה או שנתיים. 

הרצון לבצע קיצור תהליכים 

התלונות הרבות שמקבלי ראשי הערים על ההתנהלות של המחלקות ההנדסיות בחלק מהערים אשר כתוצאה מכך זמן ההמתנה לקבלת היתר בנייה הוא חסר פרופורציה, מדרבנות את ראשי הערים לבצע שינויים וקיצור של תהליכים, אך בשלב זה הדבר אינו קורה. 

היתכנות של הפרויקט 

השלב הראשון של בעלי הנכס הוא לשכור את שירותיו של מהנדס קונסטרוקציה אשר ינהל את ההליך הזה מול הרשות המקומית. באמצעות מודד מוסמך מבצעים הליך מדידה מדויק של השטח ולאחר קבלת מלוא הנתונים, המהנדס בודק את ההיתכנות של הפרויקט על פי תיק המידע והנהלים והחוקים של אותה רשות ספציפית, זאת כיוון שבמקרים רבים קיים שוני בין ההנחיות של הרשויות המקומיות השונות.

לאחר בדיקת ההיתכנות, המהנדס מיידע את בעלי הנכס אם הבקשה שלהם תואמת את ההתנהלות בעיר זו ובשכונה הספציפית וכך אפשר לקדם את התהליך, או לחלופין מלכתחילה אפשר לגנוז את התוכנית כיוון שהיא אינה תואמת את הקביעה של הרשות באזור גיאוגרפי זה. 

הגשת בקשה להיתר בנייה 

האדריכל של הפרויקט מכין תוכנית ממוחשבת מפורטת של הנראות החדשה של הבית לאחר ביצוע השינויים הנדרשים, הוא מצרף לכך את הגרמושקה של נראות הדירה והקומה כולה ואישור חתום על ידי מהנדס שמבחינה הנדסית הדבר אפשרי ואין בכך סיכון.

כל המסמכים מועברים למחלקה ההנדסית שעובדיה אמורים לבדוק את הנתונים ולהעביר את התיק לאישורה של הוועדה. בפועל הליך הבדיקה הוא ארוך מאד והצוות ההנדסי מבקש אין ספור בקשות נוספות שחלקן מיותרות, זמן ההמתנה להתכנסות של הוועדה הוא אחת לתקופה ולכן נוצר עיכוב  משמעותי ביותר בכל פרויקט. 

בעלי הנכס זועמים לא אחת על הסחבת העצומה והם עושים כל שניתן כדי לרצות את המחלקה ההנדסית ולקדם את התהליך, כדי לקבל את היתר הבנייה המיוחל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים