שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » איך מסירים כתמי זיעה ודאודורנט מהבגדים

כתמי זיעה או דאודורנט על הבגדים עשויים להיות מטרד אסתטי, אבל בהחלט יש מה לעשות בנושא.

מהם כתמי זיעה

זיעה מורכבת בעיקר ממים ומכמויות קטנות של חומרים מומסים נוספים. יש שני סוגים עיקריים של זיעה:

  • זיעה מהבלוטות האקריניות שנמצאות בכל הגוף, מורכבת ממים, מלח ומתכות. זיעה זו נוצרת בעיקר עקב חום או פעילות.
  • זיעה מהבלוטות האפוקריניות שנמצאות בבתי השחי ובכמה אזורים מרכזיים אחרים בגוף, היא בעלת הרכב שמן יותר. זיעה זו מיוצרת בעיקר כתגובה רגשית המופעלת על ידי אדרנלין.

כשמדובר בזיעה אפוקרינית, הרכיבים והשמנים עשויים להתגבש על גבי הבגדים ולשנות את צבעם. הם יכולים גם להתערבב עם שמני גוף אחרים כמו חלב (סבום), המופרש באופן טבעי לשמירה על לחות העור. ערבוב של שמנים ואלמנטים אחרים, בשילוב עם לכלוך אחר מהסביבה, יוצר חומר ​​שמכתים את הבגדים.

מרכיבים נוספים יכולים להיות מוצרי טיפוח והיגיינה הנמרחים על הגוף, ובעיקר באזור בית השחי. מוצרים אלה מכילים גם הם מרכיבים בעלי פוטנציאל מכתים; במיוחד מלחי האלומיניום בדאודורנטים אנטי-פרספירנטים. בשילוב עם שמני גוף, הדבר יוצר כתמים צהובים באזור בית השחי.

גם דאודורנטים ואנטי-פרספירנטים ללא מלחי אלומיניום, עדיין מכילים שעווה ופטרוכימיקלים שיכולים ליצור חומרים מלכלכים. במילים אחרות, מלחי אלומיניום יכולים להיות העבריין הראשי, אבל גם אם המוצר שבחרתם אינו מכיל אותם, הוא עדיין יכול לתרום להכתמה.

לדוגמה, דאודורנט סטיק מוצק עלול להשאיר כתמים לבנים על הבגדים. דאודורנטים על בסיס ג'ל או תרסיס יכולים להשאיר מאחוריהם אזור דביק שלוכד זיעה, שמני גוף ולכלוך.

מוצרים אלו, שרוב האנשים מורחים כל יום או אפילו מספר פעמים ביום, מצטברים על גבי הבד – מכיוון שהם עמידים במים, במטרה להילחם בזיעה. לעיתים ההצטברות כה גדולה עד שהבד עצמו נהיה גרגירי ונוקשה.

שלבים להסרת כתמי זיעה ודאודורנט

הנה כמה עצות מעשיות מבית האופנה לגבר יוסי בן נון חליפות:

1. ניקוי נקודתי עם מטלית מחוספסת

אם הבחנתם בכתמים הניחו את החולצה בצד לפני שתלבשו אותה שוב, שכן בלאי מתמשך עלול להחמיר את ההכתמה. זה נכון במיוחד אם אתם מכניסים אותה למייבש לאחר כביסה, שכן החום ממייבש כביסה עלול לקבע את הכתמים.

ראשית, באזורים כמו בתי השחי שיש בהם נטייה להכתמה ניכרת של זיעה, כדאי להתחיל בקרצוף החלק הפנימי של החולצה עם מטלית מחוספסת כגון מיקרופייבר או מגבת (אך ודאו שהיא אינה שוחקת מדי).

שלב זה חשוב מכיוון שהסרה פיזית של החומר תאפשר להגיע ישירות אל הבד המוכתם מתחתיו. הקפידו לבדוק את כל הבגד כדי לאתר כתמים אחרים.

בנוסף לבתי השחי, זיעה נוטה להצטבר גם בצוואר ובשולי הבגדים, אבל למעשה היא עשויה להיות בכל מקום.

2. שימוש בחומר ניקוי

טרם שימוש בחומר ניקוי, מומלץ לבדוק את השפעת החומר על הבגד באזור קטן ונסתר – טרם שימוש בשאר האזורים הגלויים. אומנם רוב הבדים, אפילו אלה המסומנים כ"ניקוי יבש בלבד" או "ניקוי עדין", ניתנים לניקוי נקודתי בבטחה – תמיד מומלץ לבדוק מראש. אם אינכם בטוחים או שהבגד מוכתם מדי או שמדובר בחליפה יוקרתית, קחו אותו לניקוי יבש מקצועי.

מרחו את חומר הניקוי ישירות על הכתם עד שתכסו את האזור במלואו. אבקת כביסה רגילה אמורה לעבוד היטב, במיוחד אם הפורמולה עשירה באנזימים, שיתמקדו בשומנים, בחלבונים ובמומסים אחרים המצויים בזיעה. אפשר גם להשתמש במוצר ייעודי להסרת כתמים.

פתרון נוסף הוא שימוש בחומרים ביתיים. לדוגמה: רבע כוס (כ-60 מ"ל) סודה לשתייה, רבע כוס מים ורבע כוס מי חמצן. לחומר זה האחרון יש אפקט הלבנה קל, אז עבור בדים כהים יותר ניתן להחליפו ב-2 כפות (30 מ"ל) של חומץ לבן. ייתכן שגם שמפו לשיער יכול להועיל, מכיוון שהוא מכיל מרכיבים להסרת שמנים.

3. שפשוף עם מברשת רכה

לאחר יישום חומר הניקוי הוסיפו מים חמים, עד הטמפרטורה המצוינת בתווית הבגד. ניתן לטפטף מים מהברז, ממכל כלשהו או בתרסיס, וזאת כדי להפעיל את חומר הניקוי.

לאחר מכן שפשו בעדינות את האזור עם מברשת רכה, כגון מברשת שיניים, או מגבת או ספוג. החדירו היטב את התמיסה לתוך הבד.

4. תנו לחומר לעבוד 30 דקות

עם סיום השלב הקודם הניחו לחומר לשבת לפחות 30 דקות, ולאחר מכן שטפו במים קרירים. אם הכתם נשאר אך הצטמצם באופן ניכר, פשוט עברו שוב את אותו תהליך.

אם נראה שהכתם לא השתנה כלל, המשיכו לשלב הבא.

5. השריית הבגד

עבור כתמים ישנים או כאלה המכסים שטח רחב של הבגד, ייתכן שתצטרכו להשרות תחילה את הבגד, לפני שתוכלו לכבס אותו. רוב המוצרים שהזכרנו בסעיף הקודם יכולים לשמש גם להכנת טיפול השריה – פשוט עקבו אחר ההוראות שלהם לדילול נכון.

גם פה אפשר להכין פתרון ביתי כגון חלק אחד חומץ לבן עם שלושה חלקים מים. השרו את האזור המוכתם או את כל הבגד בתמיסה לפחות 3 שעות, או יותר טוב למשך הלילה.

לאחר מכן, תוכלו לעבור שוב את התהליך שכבר תיארנו להסרת כתמים ולכבס את הבגד במכונה. הקפידו לא לשים אותו במייבש עד שאתם בטוחים שהכתם הוסר.

6. מוצא אחרון: תחליפי אקונומיה או ניקוי מקצועי

תחליפי אקונומיקה הם חומרי ניקוי חזקים יותר, אך גם פה צריך להיזהר מהלבנת יתר. כמו כן חומרים כגון כלור עלולים להחמיר את המצב, מכיוון שהם יכולים להגיב עם התרכובות בכתם. השתמשו בזהירות, לפי הוראות היצרן.

אם לא הצלחתם, מומלץ לפנות לניקוי יבש מקצועי.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים