שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » איטליה: "מסיבת יום ההולדת" על הסירה הייתה מפגש בין סוכני מודיעין
בעיתון "לה רפובליקה" האיטלקי דווח כי כי 19 מתוך 23 האנשים שהיו על הסירה היו אנשי מודיעין איטלקים וישראלים, בשירות או בגמלאות
זירת ההתהפכות | צילום: תקשורת איטלקית

העיתון האיטלקי "לה רפובליקה" פרסם היום (שלישי) פרטים חדשים אודות התהפכות ספינת הנופש באגם מאג'ורה שבאיטליה, שבה נהרג אזרח ישראלי. העיתון פרסם את שמות ההרוגים באסון ובהם גם את שמו של איש המוסד לשעבר. בישראל אסרה הצנזורה לפרסם את שמו. בכתבה דווח כי 19 מתוך 23 האנשים שהיו על הסירה שהתהפכה היו אנשי מודיעין איטלקים וישראלים, בשירות או בגמלאות, שהגיעו כדי לחגוג מסיבת יום הולדת.

העיתון "קוריירה דלה" דיווח, כי האירוע על הספינה, שהוגדר בתחילה כ"מסיבת יום הולדת", היה למעשה מפגש בין סוכני מודיעין. דווח כי לאחר האירוע הובהלו בשעות הבוקר 10 סוכנים ישראלים בטיסת חירום צבאית חזרה לישראל. במקביל, הוצאו סוכני שירות הביון האיטלקי בחשאי מחדרי המיון בהם אושפזו באיטליה על מנת לא לחשוף את זהותם. אמש אישר משרד החוץ הישראלי כי ההרוג על הספינה היה גמלאי של שירות הביטחון.

עוד מבחזית החדשות

"18 מה-20 ששרדו את האסון באגם מאג'ורה היו סוכני מודיעין, בהווה או בעבר", נכתב ב"לה רפובליקה". "עשרה ישראלים ששרדו את האסון הוחזרו במהירות במטוס צבאי לישראל. הם הותירו במקום גם את רכבי הפורד ששכרו למסע. גם האיטלקים פונו במהירות מחדרי המיון ומהמלונות שאליהם פונו, כדי לא להשאיר עקבות".

זהותו ותמונתו של ההרוג הישראלי, בן 54, לא יתפרסמו בשל עברו הביטחוני. ההרוג היה איש קהילת הביטחון, ונחשב לגאון בתחומו. חבריו ידעו מעט מאוד על הקריירה הביטחונית שלו. כלי התקשורת באיטליה הדגישו כי לא מדובר בחבלה מכוונת. שלושת ההרוגים האחרים הם שני איטלקים שעבדו בשירותי המודיעין של המדינה, קלאודיו אלונזי (בן 62) וטיזיאנה ברונבי (בת 53).

הסירה התהפכה בעקבות סערה פתאומית. 23 הנוסעים ושני אנשי הצוות שהיו עליה נפלו למים, אבל רובם הצליחו לשחות אל החוף מרחק 150 מטרים או חולצו על ידי צוותי ההצלה המקומיים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים