[the_ad_placement id="head"]
שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אושרו בוועדה המסדרת: קידום מהיר של ארבע הצעות מטעם הממשלה המסתמנת
הערב מליאת הכנסת צפויה להצביע בקריאה טרומית, על הצעת החוק שתעביר סמכויות מהמפכ"ל לבן גביר והסרת המכשולים למינוי דרעי לשר | סקירה מלאה
יריב לוין מחליף את מיקי לוי | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הוועדה המסדרת של הכנסת בראשות ח"כ יואב קיש (הליכוד) אישרה הערב (שלישי) פטורים מחובת הנחה לארבע הצעות חוק שיוגשו על ידי חברי הכנסת מהקואליציה המסתמנת, שיאפשרו את העלתן להצבעה בקריאה טרומית במליאה. הוועדה תדון בשעה הקרובה בשינויים הכוללים בפטורים שהגישו חברי כנסת מהקואליציה היוצאת ולאחר מכן, אם יידחו, יעלו ההצעות להצבעה הערב. הפטור מחובת הנחה מקנה אפשרות להעלות אותן להצבעה מבלי שיונחו על שולחן הממשלה למשך 45 ימים.

התקופה של 45 הימים תפקידה לאפשר לממשלה לגבש עמדה לגבי החוק המוצע ואפשרות לציבור הרחב לעיין בו, אך ועדת הכנסת רשאית לפטור את חבר הכנסת שהגיש את ההצעה מכך ולאפשר לו להביא את החוק להצבעה מהירה. ארבע הצעות החוק הן, חוק שיאפשר ליו"ר ש"ס אריה דרעי לכהן כשר למרות הרשעתו. חוק שמכפיף את המשטרה והמפכ"ל לשר לביטחון לאומי. חוק שמכפיף את המינהל האזרחי לשר נוסף שיכהן במשרד הביטחון. וחוק שמגדיל את מספר הח"כים הדרוש כדי להתפצל מסיעה מארבעה חברי כנסת לשבעה.

עוד מבחזית החדשות

אלו ההצעות חוק שקואליציה העתידית מקדמת

  • קביעה שעונש מאסר על תנאי אינו פוגם בכשירות לכהן כשר.
  • אפשרות למינוי שר נוסף במשרדי הממשלה, כפי שהיה נהוג בממשלה הקודמת.
  • שינוי סמכויות המשטרה, באופן שהשר לביטחון לאומי המיועד איתמר בן גביר יוכל ליישם את המדיניות שלו במסגרת המשטרה והמפכ"ל יהיה כפוף אליו ישירות.
  • החזרת דרישת הסף לפיצול ח"כים מסיעה מארבעה לשבעה, כך שיבוטל השינוי שהונהג בראשית ימי הממשלה הקודמת כדי להקל על פיצול בליכוד.

החוק שיאפשר לדרעי להתמנות לשר הוא תיקון לחוק יסוד: הממשלה, שכיום מונע מחבר כנסת שנידון למאסר להתמנות לשר, וההצעה מבקשת לשנתו כך שלא יחול על מי שנידון למאסר על תנאי, כמו למשל דרעי. כזכור, יו"ר ש"ס הורשע בתחילת השנה במסגרת הסדר טיעון בעבירות מס ונגזרו עליו 12 חודשי מאסר על תנאי. התפטרותו מהכנסת ייתרה מבית המשפט את הצורך לקבוע אם דבק בו קלון.

הצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה, שהוגשה מטעם עוצמה יהודית, קובעת כי השר הממונה על המשטרה יעצב את מדיניות הארגון ויהיה אחראי על תקציבו, שייקבע בנפרד מתקציב המדינה. עוד נכתב בהצעה, כי המפכ"ל יהיה כפוף ישירות לממשלה ולשר הממונה, חוץ ממקרים הנוגעים לסמכויות שוטרים לפתוח ולסגור תיקים ולניהול חקירות.

הוועדה המסדרת אישרה גם את הפטור מחובת הנחה לתיקון לחוק יסוד: הממשלה, שהגיש יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', לפי ההצעה, יוכלו לכהן במשרד ממשלתי שני שרים בעלי סמכויות בפועל. המשמעות של ההצעה הוא שהחוק יאפשר לשר מהציונות הדתית לקבל לידיו את סמכויות משרד הבטחון ביו"ש, ביניהן האחריות על המנהל האזרחי והמתפ"ש.

הצעה נוספת שאושר לגביה פטור מחובת הנחה בוועדה המסדרת, היא הצעת חוק שהגישו חברי הכנסת יואב קיש וחנוך מילביצקי מהליכוד לשינוי פיצול הסיעות. בכנסת היוצאת תוקן החוק כך שיתאפשר לארבעה חברי כנסת להתפצל מסיעתם גם אם הם לא שליש ממנה. כעת, בליכוד מעוניינים לתקן את החוק חזרה כך שיצטרכו לפחות שבעה חברי כנסת על מנת להתפלג מסיעתם.

[the_ad_placement id="between-homepage"]
הצטרפו ועקבו אחר
[the_ad_placement id="medame-bolet-mobile"]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[the_ad_placement id="sidebar-banner"] [the_ad_group id="4341"]
[the_ad_placement id="sidebar-banner3"]
[the_ad_placement id="dice-sidebar"]
[the_ad_placement id="gemel"]
עדכני
פופולרי
ויראלי
[the_ad_placement id="sidebar-banner2"]
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים