שיתוף
תגובות
כלכלה » קריירה » התכנית: אי הוצאה לחל"ת בתמורה לסיוע
משבר הקורונה
ביום שישי צפוי ראש הממשלה להציג את תכנית הסיוע הכלכלי שתיתן מענה לאזרחים והעסקים הקטנים – ובתכנית: הפקת לקחים מתכנית הסיוע שנכשלה בסיום הגל הראשון
בנימין נתניהו | צילום: Alexandros Michailidis, שאטרסטוק

בעוד המשק נערך ליום שישי הקרוב, לאחר שהבטיח ראש הממשלה לפרסם עד אז את תכנית הסיוע הכלכלי שגיבשו האוצר ובנק ישראל שתיתן מענה לאזרחים והעסקים הקטנים לימי הסגר שיכנס לתוקפו בערב ראש השנה. מתברר כי המגמה כרגע בכל הקשור לתכנית הסיוע לעסקים הקטנים היא מדיניות שונה מההתנהלות בגל הראשון.

גורמים שהשתתפו בדיון שעסק בתכנית החירום הכלכלית ביום ראשון בהשתתפות ראש הממשלה מסרו, כי הרוח שנשבה בדיונים והטיעונים שעלו בה היו זהים לאלו שנשמעו בחודש מרץ אז עסקה הממשלה בהתמודדות בשיא הגל הראשון.

נודע, כי בכל הקשור למקומות העבודה, התכנית שיציג ראש הממשלה ביום שישי תבקש לשמר את המצב הקיים ולתמוך כלכלית בעסקים שימנעו מפיטורי עובדים והוצאתם לחל"ת. ככל שבית העסק רשם נזקים גדולים יותר, תגמיש המדינה את הדרישה להשארת העובדים בתמורה לקבלת מענק התמיכה שלה.

כזכור, תכנית המדינה לתמיכה בעסקים בסיום הגל הראשון, שבה נקבע כי מקום עבודה שיחזיר עובדים מהחל"ת יתוגמל, נחל בסופו של דבר כישלון.

בשיחה עם 'כלכליסט' הסביר ד"ר עדי ברנדר, ראש אגף מאקרו ומדיניות בחטיבת המחקר של בנק ישראל, "אנחנו מקדמים יחד עם יתר הגורמים הכלכליים בממשלה מנגנון לשימור עובדים. המנגנון ישתנה לפי עוצמת הפגיעה, כך שככל שהיקף הירידה במחזור גדול יותר, כך רף התעסוקה המזכה במענק נמוך יותר".

ד"ר ברנדר מסביר כיצד תעבוד התכנית, "לדוגמה, אם ייקבעו מדרגות של ירידה של 25%־40% במחזור, 40־70% ו־70% עד לעצירה מלאה של המכירות, עסקים במדרגה הראשונה יקבלו מענק על העובד השולי מעל ל־90% העסקה, במדרגה השנייה מעל 60% ובמדרגה השלישית מעל 50% העסקה. ככל שנפגעה יותר הפעילות כך רף הסיוע יהיה גבוה יותר. המענקים יהיו בסכום משמעותי לכל עובד, ולארבעה חודשים, אך רק בגין העובדים שמעל לסף".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים