שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » שב"כ חשף: פעיל חיזבאללה ברשת החברתית ניסה לגייס פעילים לביצוע פיגועים
פעיל לבנוני ברשת החברתית, ניסה לגייס פעילים פלסטינים בטיקטוק לצורך תכנון וביצוע פיגועים בישראל | שני תושבי מזרח ירושלים שהיו עמו בקשר נעצרו גם הם ע"י השב"כ
| צילום: דוברות שב"כ

היום (חמישי) הותר לפרסום כי שב"כ חשף גורם לבנוני שניסה לגייס פעילים ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים באמצעות הטיקטוק, כדי לתכנן ולהוציא לפועל פיגועים בישראל. מאחורי התוכנית עומד צלאח סווטי המכנה את עצמו "אבו ע׳סאן", שבעברו היה פעיל חיזבאללה ובעל קשרים באיו"ש וברצועת עזה.

במסגרת חקירת הפרשה, נעצרו שני תושבי מזרח ירושלים שמחזיקים בתעודת זהות כחולה שהיו עימו בקשר ודרכם ניסה לקדם את פעילותו. בשב"כ אמרו כי "השניים בהנחייתו ביצעו משימות איסוף מודיעין וצילמו מקומות בשטחי ישראל, בדגש על ירושלים, לטובת קידום פיגועים".

עוד מבחזית החדשות

מחקירת שב"כ עולה כי "אבו ע׳סאן" איתר את הפעילים הפוטנציאלים מאיו"ש וממזרח ירושלים באמצעות הרשתות החברתיות, בדגש על אפליקציית טיקטוק. בשב"כ הסבירו כי "בתחילת הקשר הוא מתרכז בפן האישי ובשיח כללי, כדוגמת המצב בירושלים ועימותים בין יהודים לערבים. בהמשך, כחלק מתהליך הגיוס המאפיין את חיזבאללה, עובר "אבו ע׳סאן" לנהל את השיח בטלגרם, "שם הוא מעביר בקשות תמימות לכאורה לביצוע משימות, כדוגמת צילום תמונות וסרטונים בישראל כיעד אופציונאלי לפיגוע"

עם הזמן תדרך "אבו ע׳סאן" את מופעליו לבצע פיגועי טרור כנגד אזרחים ישראלים, תוך שהוא מתעלם מהנזק שיגרם למופעלים ולבני משפחותיהם. בשב"כ הדגישו כי הם "רואים בחומרה ניסיונות לרתום תושבים ישראלים לפעילות טרור וקוראים לגלות ערנות ברשת לאור האיום הנשקף מפני גורמי טרור שונים ברשתות החברתיות".

כוחות הביטחון חשפו במהלך השבועות האחרונים תופעה שבה פעילי חמאס מעזה מנצלים פלסטינים מיהודה ושומרון כסייענים לביצוע פעולות טרור. מחקירת הפרשה עלה שבחלק ניכר מהמקרים הם הופעלו ללא ידיעתם. את השיטה מנהלים פעילי "מטה הגדה" – גוף של חמאס ברצועה שמופעל על ידי מגורשי "עסקת שליט" שהגיעו מאיו"ש.

הפעילים מעזה, דאגו להסתיר את זהותם האמיתית ולהתחזות לחברות עסקיות ולגופים שונים. הם החלו בגיוס צעירים פלסטינים ביהודה ושומרון ל"עבודה" בשכר, ושלחו אותם למגוון משימות, כמו העברת כספים, שהיו מיועדים לרכישת נשקים. בנוסף התבקשו הצעירים להעביר חבילות ארוזות שבהם היו תחמושת ואמצעי לחימה שונים. בהרבה מקרים השליחים לא ידעו שהם מעורבים בפעילות טרור.

עוד מבחזית החדשות

‏חלק מהפעילים ביצעו במסגרת הקשר עם פעילי חמאס עבירות ביטחוניות, ובכלל זה סחר באמל"ח. בעקבות כך הוגשו נגדם כתבי אישום חמורים לבית המשפט הצבאי. בנוסף, במערכת הביטחון החליטו לשלול אישורי כניסה של כ-230 פועלים עזתים שעובדים בישראל שהם קרובי משפחה של המעורבים באפעילות טרור.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים