שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לאחר העברת חוקי הממשלה המסתמנת: הכנסת תדון בהקמת הוועדות המיוחדות
הכנסת תדון היום בהחלטתו של יו"ר הוועדה המסדרת, להקים שתי ועדות מיוחדות שידונו בהצעות החוק לתיקון פקודת המשטרה וחוק יסוד: הממשלה שיאפשר לדרעי לכהן כשר בממשלה
שר החינוך יואב קיש | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

הבוקר (רביעי) תתכנס הכנסת בשעה 9:30 על מנת לקיים סיכום דיון על הקמת הוועדות המיוחדות. מטרתן יהיה לדון בהצעות החוק שאושרו אמש (שלישי) במליאת הכנסת בקריאה טרומית. לאחר מכן, חברי הכנסת יקיימו הצבעה. בשעה 12:00 יחל הדיון בוועדות המיוחדות.

כאמור, הוועדה המסדרת בראשות ח"כ יואב קיש, החליטה להקים שתי ועדות מיוחדות בעניין הצעות החוק שהכנסת אישרה אמש. אחת מהוועדות תעסוק בהצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה, של השר המיועד לביטחון לאומי, ח״כ איתמר בן גביר. בוועדה יהיו חברים 13 חברי כנסת, יו"ר הוועדה יהיה ח"כ אופיר כץ.

עוד מבחזית החדשות

במקביל, תוקם ועדה מיוחדת נוספת לדיון בשתי הצעות חוק היסוד, ביניהן הצעת חוק יסוד: הממשלה, להוספת שר נוסף במשרד ממשלתי, של חברי הכנסת שמחה רוטמן וניסים ואטורי. בנוסף, הוועדה תעסוק גם בהצעת חוק-יסוד: הממשלה בנוגע לכשירותם של שרים, של ח"כ משה ארבל. בוועדה יהיו 17 חברי כנסת ויושב ראש הוועדה יהיה ח"כ שלמה קרעי.

אתמול (שלישי), לאחר ערב סוער במליאה, הצליחה הקואליציה המסתמנת להעביר, ברוב של 62 תומכים מול 52 מתנגדים, את החוק שנועד להכשיר את מינוי של ח"כ אריה דרעי לכהן כשר בממשלה. לאחר מכן, ברוב של 61 חברי כנסת, אושר גם חוק תיקון פקודת המשטרה, המעביר סמכויות לשר לביטחון לאומי המיועד איתמר בן גביר.

בנוסף, מליאת הכנסת אישרה, ברוב של 61 חברי כנסת מול 51 מתנגדים, את הצעת "חוק סמוטריץ'" המאפשר למנות שר נוסף בתוך משרד ממשלתי. ח"כ רוטמן אמר: "המטרה של קידום ההצעה כבר בשלב הזה, היא שאפשר יהיה כבר בהשבעת הממשלה להשביע את השר הנוסף, כדי שכשהכנסת תביע אמון בממשלה היא תדע בדיוק את הרכב השרים וחלוקת הסמכויות בניהם."

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים