שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "חוק הכותל" מעורר סערה פוליטית: "הכותל שייך לעם ישראל"
סיעת ש"ס מבקשת להעלות הצעת חוק האוסרת לבוש לא צנוע וטקסים שאינם מנהג המקום בכותל המערבי | ביקורת גם בקואליציה | מיקי זוהר: הכותל של כולם
ח"כ מיכאל מלכיאלי | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

הצעת "חוק הכותל" של סיעת ש"ס שצפויה לעלות ביום ראשון הקרוב בפני ועדת השרים לענייני חקיקה, מציעה לאסור "עריכת טקס דתי שלא על פי מנהג המקום ושפוגע ברגשות המתפללים" . על פי ההצעה מי שיגיע בלבוש לא צנוע יקבל חצי שנת מאסר או קנס בגובה עשרת אלפים שקלים.

הצעת החוק עוררה סערה פוליטית וגררה גינויים רבים גם מתוך הקואליציה: שר התרבות והספורט מיקי זוהר פרסם הודעה וכתב כי "הכותל המערבי שייך לכל עם ישראל וקדוש לכל יהודי ויהודייה ואין צורך בחוקים כדי לשמור על קדושת המקום. שמירת הסטטוס קוו קריטית לשמירה על אחדות העם. "דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום"".

עוד מבחזית החדשות

ראש האופוזיציה יאיר לפיד זעם הצעת החוק, וכתב בפייסבוק כי "החקיקה הזו אומרת דבר אחד: הכותל כבר לא של כולם. הממשלה הקיצונית בתולדות המדינה ממשיכה לקרוע את עם ישראל. הם לא יחליטו בשבילנו מי יהודי יותר ומי יהודי פחות. אם החקיקה הזו תעבור ישראל כבר לא מדינה חופשית. במקום סמל של אחדות הכותל יהפוך לסמל של דיכוי נשים, אפליית חילונים, פירוק הברית שלנו עם יהדות העולם".

גם גדעון סער ביקר בחריפות את הצעת החוק וכתב: "ביבי ודרעי מחלקים את ירושלים ואת ישראל. "חוק הכותל" הוא דוגמא נוספת להשתעבדות המוחלטת של הליכוד בהנהגתו הנוכחית לאינטרסים של המפלגות המגזריות ולסדר יום קיצוני ומפלג".

זאב אלקין הגיב: "שני חוקי דרעי בשבוע אחד? לבוש לא צנוע בכותל לדעת פקח רב הכותל, הבאת כלי נגינה, טקס לא לפי הנחיות רב הכותל ועוד חצי שנת מאסר? התחרפנתם??? הנחמה היחידה שלפי חוק דרעי הראשון מי שיקבל את העונש הזה של חצי שנת מאסר יוכל עדיין להתמנות לשר. אז אפשר להגיד ששני חוקי דרעי מאזנים אחד את השני".

לפי הצעת החוק אותה הגישו חברי הכנסת בוסו ומלכיאלי מש"ס, "עד היום, נושא השמירה על המקומות הקדושים הוסדר בתקנות השמירה על מקומות קדושים ליהודים, אך טרם הוסדרו מעמדו ושמירת קדושתו של הכותל המערבי בחוק מיוחד החל על הכותל. דבר זה גורם מפעם לפעם לפגיעה בערכים המקודשים של עם ישראל. לפיכך מוצע לקבוע בחוק הוראות שיסדירו הן שמירת סדרי התפילה ברחבת התפילה של הכותל המערבי וכן את שמירת מעמדה וקדושתה של רחבת הכותל כולה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים