שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » זלנסקי לחה"כ אדלשטיין ואלקין בלשכתו: "שמח שיש חיבוק ישראלי. רוצה צעדים בשטח"
נשיא אוקראינה זלנסקי נפגש עם יולי אדלשטיין וזאב אלקין בלשכתו | בניגוד לשר החוץ, גינו השניים מפורשות את רוסיה ואמרו "ישראל צריכה להגביר משמעותית את תמיכתה "
פגישת זלנסקי עם חברי הכנסת אדלשטיין ואלקין בקייב | צילום: סוכנות העיתונות האוקראינית

שעות לאחר הביקור ההיסטורי של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בקייב, נפגש נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי עם יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין מהליכוד וזאב אלקין מהמחנה הממלכתי.

השניים שמכהנים כראשי אגודת הידידות הפרלמנטרית ישראל-אוקראינה, נועדו עם זלנסקי במשך כשעה בלשכתו. פגישה זו היא פגישה שניה עם בכירים מישראל, לאחר שבשבוע שעבר נפגש זלנסקי עם שר החוץ אלי כהן באוקראינה. בפגישה אמר זלנסקי לשניים "אני שמח שיש חיבוק ישראלי, אבל אני רוצה לראות גם צעדים בשטח".

עוד מבחזית החדשות

בשיחה דנו הצדדים בצורך להגברת הסיוע הישראלי לאוקראינה, כולל בתחום ההגנה נגד טילים ומל"טים איראניים. כמו כן הושם דגש בשיחה על שיתוף פעולה ישראלי-אוקראיני נגד איראן בזירה הבינלאומית. בניגוד לכהן, אדלשטיין ואלקין השמיעו גינוי מפורש לרוסיה. "כל האשמים בפשעי מלחמה נגד האנושות חייבים לשאת באחריות" אמרו השניים.

אלקין אמר כי הוא סבור שאי אפשר יותר לשבת על הגדר וצריך לסייע לאוקראינה עם טכנולוגיות ישראליות, כולל צבאיות, כדי להגן על האוכלוסייה האזרחית. לדבריו "ישראל סיפקה ותמשיך להעניק סיוע הומניטרי נרחב לאוקראינה, אבל, לדעתנו, זה לא מספיק", אמרו השניים והוסיפו "ישראל צריכה להגביר משמעותית את תמיכתה באוקראינה, היא יכולה וצריכה לעשות הרבה יותר ממה שעשתה עד כה".

בנוסף טענו השניים כי: "עלינו להפסיק לחשוש ולנקוט עמדה חד משמעית פעילה בהתאם לערכי המוסר הבסיסיים, כפי שמצופה מכל מדינה מערבית. עלינו לסייע לאוקראינה בכל התחומים שבהם טכנולוגיות ישראליות, כולל צבאיות, יכולות לסייע להגן על האוכלוסייה האזרחית, על חירותה ועצמאותה".

השניים ציינו כי "יש רגעים בהיסטוריה העולמית שבהם אי אפשר לשבת על שני כיסאות. אנו מקווים שביקורו של שר החוץ בשבוע שעבר היה רק הסנונית הראשונה בתהליך. כפרלמנטרים נעשה כל שביכולתנו כדי להשיג הרחבה משמעותית של התמיכה הישראלית באוקראינה בכל התחומים. אנו תומכים בשיתוף פעולה מעשי בין ישראל לאוקראינה בתחום ההגנה האווירית והגנה נגד טילים, ובתחומים הגנתיים נוספים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים